Overzicht Epe

Oud en Nieuw bij BSO Kierewam

Dit jaar hebben we bij BSO Kierewam superleuk afgesloten met een knallende disco! Ze hebben allemaal een hoedje, fluitje, brilletje of snor uitgezocht en daarmee polonaise gelopen en gedanst.

Daarna hebben we gezamenlijk een oliebol gegeten en ranja gedronken. Voor de kinderen die geen oliebol wilden hebben, was er een kerstkransje. Het aankomende vuurwerk was het gesprek van de dag.

Vandaag hebben we alle verhalen gehoord over oud en nieuw en natuurlijk over het VUURWERK!!!

Lichtjestocht bij BSO Kanjers

Afgelopen week hebben wij bij BSO Kanjers een lichtjestocht gelopen.  Er was een speurtocht door de wijk en om de speurtocht te volgen moest je de lichtjes volgen.

Onderweg moest je verschillende opdrachten doen, zo moest je opletten hoeveel kerstbomen je onderweg tegenkwam, kerstliedjes zingen, sneeuwpop gooien en halverwege de route stond er een Rudolph waarbij je moest proberen om zoveel mogelijk ringen om zijn oren te gooien, dit was best een lastige opdracht.

 Bij de finish stond er warme chocolademelk met slagroom en een koekje voor iedereen klaar.

3+ kerstdiner bij Kierewam

Na twee jaar geen kerstdiner door corona kon het dit jaar eindelijk weer plaatsvinden, het 3+ Kerst diner bij Kindercentrum Kierewam. In de hal was een grote tafel gedekt, en alle peuters hadden zich extra mooi aangekleed.

We aten iets heeeeel lekkers namelijk…….PATAT! Dat was smullen. We hebben er met z’n allen ontzettend van genoten, het was een hele gezellige avond. Als afsluiting mochten de papa’s en mama’s ook nog even gezellig binnen komen om samen na te praten over het afgelopen jaar!

Kerst bij de Buurtkabouters

De groep van de Buurtkabouters is door de kinderen in kerstsfeer gebracht. Samen de kerstboom versieren. Met slingers, ballen en ook een zelfgemaakte kerstbal. Door strijkkralen te rijgen aan een chenille draad is het een kleurige versiering geworden. Natuurlijk mochten de kinderen deze ook in de boom ophangen.

Op de schildersezel hebben ze zelf een kerstboom mogen verven. Eerst goed kijken hoe de boom er eigenlijk uitziet en hoe ga je die dan met verf maken. De boom is groen, dus met groene verf allemaal takken maken.

Op donderdag 22 en vrijdag 23 december is het kerstfeest gevierd. De kinderen begonnen met het eten van een heerlijk kerstontbijt. Alle ouders hadden van alles mee genomen en er waren feestelijk gedekte tafels om aan te zitten. Gezellig rondom de kerstboom en met de zelfgemaakte lichtjes aan. De ochtend is met ouders afgesloten met het zingen van liedjes en het verhaal van de 10 kaarsjes. Met een kerstcadeautje in de hand en de gemaakte lichtjes zijn de peuters naar huis gegaan.

We wensen iedereen fijne feestdagen en een gezond 2023!

Kerstsfeer bij kindercentrum Kierewam

Het is een gezellige maand, Sinterklaas is nog maar net weg of we zijn in de kerstsfeer. Zo maken we bij Kidz verschillende knutsels, we stempelen een kerstboom met verf en plakken een kerstbal met verschillende kleurtjes en lijm. Hier komt de grove en fijne motoriek aan bod.  Ook spelen we met een lichtbak waar we een kerstboomplaat opleggen waar de kinderen met ronde fiches de kerstboom kunnen versieren. 

We zingen kerstliedjes in de groep, door de leeftijd van 0-4 op de verticale groep zie je dat de wat jongere kinderen vaak de klanken wel herkennen en vrolijk mee klappen en bewegen. De wat oudere kinderen proberen mee te zingen. Woensdag 21 december hebben we voor de kinderen die 3 jaar zijn een kerstdiner. We maken er een gezellige tijd van.

Wij wensen iedereen fijne dagen en gelukkig en gezond 2023!!

Sport en spel bij BSO Kierewam

In gymzaal “De Klimtuin” spelen de kinderen van BSO Kierewam het 3-sporten-spel waarbij je in wisselende teams korte partijtjes hockey, basketbal of voetbal speelt, maar ook trefbal blijft een grote favoriet.

De kinderen en pedagogisch medewerkers doen enthousiast mee en zijn erg fanatiek.

Melanie de Weerd

Sinterklaas bij BSO Kierewam!

Hoera, Sinterklaas was weer in ons land! Bij BSO Kierewam hebben we dat uitgebreid gevierd met pepernoten bakken, pietengym, speculaas versieren, een grabbelton vol cadeautjes voor ieder kind maar ook hele mooie groepscadeaus!

Op vrijdag 3 december kwam er zelfs nog een Piet op de groep. Wat hebben we ervan genoten samen. Dag Sinterklaas tot volgend jaar!

Naar de bakker en Sinterklaas bij Kiddo’s

Wij zijn begonnen met ons nieuwe thema ‘naar de bakker’. Op de lichttafel zijn de peuters van peuteropvang Kiddo’s druk met het versieren van de bakkersmuts en taart. Ook wordt er met klei-taarten versierd. Meneer Vergiet is ook op de groep, alleen heeft meneer Vergiet hulp nodig van de peuters.

Hij wil graag prachtige haren in verschillende kleuren. De peuters rijgen de verschillende kleuren haren door de gaatjes van de vergiet, zo krijgt meneer Vergiet weer prachtige haren! Als echte bakkers maken de peuters zelf brooddeeg en worden er koekjes uitgedrukt in verschillende vormpjes.

Wij hebben ook Sinterklaas in thema bakker verwerkt. Zo worden de peuters echte bakpieten en maken zij zelf heerlijke pepernoten. Eerst oefenen wij in de kring met het rollen van pepernoten van klei, daarna gaan wij echt beginnen met het maken van de pepernoten. De peuters helpen ook met het versieren van het lokaal in Sinterklaassfeer. De ramen worden versierd met raamstickers. In de gymzaal doen wij pietengym! De peuters klauteren onder de brug door en lopen over daken heen. Ook helpen ze net als echte pieten met het bezorgen van de cadeautjes in de schoorsteen. Toen wij terugkwamen van de pietengym stond er tot verbazing van de peuters een zak met cadeautjes voor ons klaar in het lokaal.

Sint en Piet op Kierewam

Wat een gezellige tijd met Sint en Piet op kindercentrum Kierewam.

De groepen zijn allemaal mooi versierd en op beide groepen staat een stoomboot waar we in kunnen varen. De kinderen maken allemaal mooie knutselwerkjes en hierbij oefenen we gelijk de fijne motoriek. Met de prikpen en het prikblok, met de kleine fiches op de lichttafel, knippen in het speelgoedboek en met scheerschuim maken we een baard van sinterklaas. 

Tijdens de pietengym en buiten oefenen we ook nog eens de grove motoriek. Er wordt over daken geklommen, we glijden naar beneden, we gooien pakjes in de schoorsteen en springen van dak tot dak!

© 2026 Media Magneet