Overzicht Epe

Michelle Gerrits – Gorkink

Britt Westerink

Groepshulp bij Kindercentrum Kierewam

Sinds september is Joke werkzaam als groepshulp bij kindercentrum Kierewam. Ze doet dit 15 uur per week en is iedere dinsdag, donderdag en vrijdag aanwezig bij ons op de locatie. Joke ondersteund de pedagogisch medewerkers van Kierewam door het uitvoeren van verzorgende en licht huishoudelijke taken.

Hieronder stelt Joke zichzelf even voor:

Ik heet Joke en ben sinds september als groepshulp werkzaam bij Kindercentrum Kierewam. Erg leuk om met de kinderen bezig te zijn en ik vind het super om dit te kunnen en mogen doen. Verder probeer ik hand en span diensten te verrichten daar waar ik kan.

We zijn allemaal superblij dat Joke ons team komt versterken en ondersteunt de pedagogisch medewerkers bij de was, fruitmomenten, lunch, schoonmaak en de boodschappen. Maar ze speelt ook gezellig met ons mee als we met de kinderen naar buiten gaan, of gaat juist met een groepje kinderen in de hal spelen om een spelletje te doen of juist met de peuters een boekje te lezen.

Joke we gaan er met zijn allen een leuke gezellige tijd van maken!

Nieuw speelgoed bij peuterspeelzaal Bikkels

Onlangs hebben we bij peuterspeelzaal Bikkels een houten regenboog met bijpassende poppetjes (regenboogvriendjes) gekocht. Dit mooie speelgoed is erg in trek bij de kinderen en dat is ook wel te begrijpen, want wat zijn de kleuren prachtig!

Het nodigt ook zeker de fantasie en de creativiteit van de kinderen uit, zo zien we regelmatig dat er mooie bouwwerken of vormen met de bogen gemaakt worden en ook zoeken de kinderen vaak dezelfde kleuren.

Dus het rode poppetje wordt op de rode boog gezet en de het blauwe poppetje op de blauwe. En wat is er mooier om er met je vriendje mee te spelen en zo samen te overleggen wat er gemaakt wordt en welke kleur jij het mooist vindt? Wij genieten ervan bij Bikkels 🙂

Wilmer Rorije

Mirjam Okken

Sinterklaasfeest bij de Buurtkabouters

Vanwege het grote aantal kinderen die bij peuteropvang de Buurtkabouters spelen, is het Sinterklaasfeest verdeeld over meerdere ochtenden gevierd. Zo kon iedere peuter erbij zijn. Door corona was er dit jaar helaas geen bezoek van de Sint en zijn Pieten.

Wel is er in het speellokaal Pietengym gedaan. Er is van alles geoefend: over daken lopen, onderdoor-, overheen en doorheen kruipen bij de gymtoestellen, springen in en op de schoorstenen en tot slot pakjes in een schoorsteen gooien. De peuters hebben allemaal een mooi Pietendiploma gekregen.

Ook hebben de peuters allemaal een grote speculaas versierd met verschillende lekkernijen. Smarties, mini-spekjes, mini-chocoladeballetjes en vruchtenhagelslag. Dit was erg klein allemaal, dus vroeg wel even de concentratie van de peuters. Sommigen hadden de tong uit de mond, zo druk waren ze er mee, maar een enkeling strooide er ineens een heleboel op, wat ook kan natuurlijk.

Natuurlijk is de speculaas ook opgegeten. De kasten gingen aan de kant en met z’n allen zaten de peuters aan lange tafels te smikkelen en te drinken. Er werden liedjes gezongen en ook nog liedjes uitgebeeld. En tot slot kregen ze allemaal een cadeautje bij het naar huis gaan. We hebben genoten van de blije gezichtjes.

BSO Kierewam in Kerstsfeer!

Bij BSO Kierewam zijn de kinderen druk geweest om een eigen kerstbal te verven. En iedereen mag dit doen op zijn of haar eigen manier. Zo maakt de één een patroon en de ander allemaal stippen en hebben we uiteindelijk allemaal unieke kerstballen! 

Aan het eind van de dag mogen de zelfgemaakte kerstballen mee naar huis en krijgen ze daar een mooi plekje in de kerstboom.

Gezellige tijden bij kindercentrum Kanjers

De tijd van nog meer gezelligheid komt er aan, Sinterklaas is weer vertrokken naar Spanje. Nog een paar weken en dan is het alweer kerst. Wanneer de kinderen ’s ochtends bij Kindercentrum Kanjers worden gebracht of ’s middags worden opgehaald is het vaak al donker buiten. Op het plein is de boom mooi verlicht, wat vinden de kinderen dit prachtig. 

Samen met de kinderen maken we het lokaal in kerstsfeer. De kerstboom krijgt een mooi plekje op de groep, eerst komen er lampjes in en daarna wordt het versierd door de kinderen met mooie slingers en ballen. Erg mooi om te zien dat ze hier samen mee bezig zijn en wanneer het klaar is er met verwondering naar wordt gekeken.

Het mooiste nog, de blije gezichtjes van de kinderen wanneer de boom helemaal klaar is!

Sinterklaas bij BSO Kierewam!

Ook bij BSO Kierewam wordt het Sinterklaasfeest gevierd. Zo hebben we allerlei leuke Sinterklaas knutsels gemaakt, een pepernotenspel gedaan, gegymd in de gymzaal en bakken we natuurlijk overheerlijke pepernoten!

Ook heeft de Sint voor beide BSO groepen verschillende groepscadeaus achter gelaten, zoals een step, nieuwe spellen en barbies. Maar Sinterklaas heeft niet alleen aan de groep gedacht, ook krijgt ieder BSO kind een cadeau voor thuis, wat een feest!

© 2026 Media Magneet