Koningsspelen bij Kindercentrum Kierewam
Zing en dans je met ons mee? Wij hebben weer de koningsspelen gevierd bij Kindercentrum Kierewam.
De kinderen mochten in oranje kleding komen. Samen doen wij wat spelletjes: blik gooien, zaklopen en met een mooie oranje bal overgooien. En dit keer geen koekhappen maar spekhappen. Dat is smullen… En natuurlijk wordt er ook gezongen en gedanst.
BSO Kierewam heeft een Lente-LAB!
Onlangs heeft BSO Kierewam het LAB omgetoverd van Beautysalon naar een Lente-LAB! Ieder kwartaal hanteren we een ander thema zodat we naast proefjes doen, altijd andere activiteiten kunnen aanbieden. Dit keer heeft alles met de natuur en kriebelbeestjes te maken! Ook bieden we natuurlijk de wekelijkse activiteiten aan, er is zoveel te doen!
Zo hebben we levende mieren, regenwormen en kikkervisjes. Met een vergrootglas kun je ze nog beter zien! Of je maakt van allerlei gekleurde knopen een mooie bloesem of je versiert een bloempotje en stopt daar zaadjes in van kruiden en/of bloemen.
Oh en als er kinderen zijn die nog willen make-uppen is dat mogelijk. We hebben inmiddels beautycases aangeschaft en deze zitten vol met spulletjes.
Optreden bij BSO Kanjers
Afgelopen week zijn de kinderen van BSO Kanjers druk geweest met het voorbereiden van een act tijdens de show. Dit kon zijn: een dansje, een liedje zingen of gewoon heel dapper op het podium staan terwijl je favoriete liedje klonk!
Voordat de show begon, mocht je langs de visagist voor make-up en om je haren te laten doen. Vooral de meiden vonden dit erg leuk!
En om 16:00 uur was het dan toch echt tijd om te shinen, je favoriete liedje klonk luid door de muziek-box. En het publiek zat te glunderen. Na ieder optreden klonk er een luid applaus en was het tijd voor de volgende act.
Het was zo gezellig, dat zelfs de peuters van Banjers erg nieuwsgierig waren. En ook zij kwamen kijken bij de show.
Een nieuw thema bij peuteropvang Kiddo’s
De peuters van Kiddo’s zijn gestart met een nieuw thema, namelijk ‘ik en mijn familie’. De eerste weken van het thema hebben wij het over ‘wie ben ik’. Tijdens het kringmoment kunnen de peuters zichzelf bekijken in de grote spiegel.
Wat zie je allemaal als je in de spiegel kijkt? Daarna kan er ook een mooie spiegel versierd worden. De spiegel wordt ingekleurd en beplakt met verschillende diamantjes. De peuters vullen zelf een paspoort in. In de spiegel wordt er goed gekeken naar de kleur van onze ogen. Er wordt een handafdruk gemaakt en de peuters mogen een kus geven op het formulier. Ook spelen wij het spel ‘tik, tik, wie ben ik?’ Wij maken van de peuters op een groot vel een omtrek van het lichaam. Daarna kan deze nog verder ingekleurd worden en worden er ogen, mond en haren getekend.
Onze handpop Tommie heeft zijn zusje Mo meegenomen om bij ons te spelen! De peuters hebben zelf allemaal een foto van hun gezin en hun huis meegenomen. Deze hebben wij in het lokaal opgehangen. Tijdens het kringmoment vertellen de peuters over hun gezin en huis door middel van de meegenomen foto’s. Pasen laten wij ook niet onopgemerkt aan ons voorbij gaan. Buiten hebben wij een Paas-speurtocht gedaan. Samen opzoek naar alle verschillende paaseieren om uiteindelijk het grote gouden paasei met wat lekkers voor de peuters te vinden!
Pasen, kleefbal en funky hair bij BSO Kiddo’s
De kinderen bij BSO Kiddo’s zijn druk geweest met het maken van funky hair. Er waren verschillende soorten gezichten waar je uit kon kiezen. Met waterverf en een rietje maken de kinderen kleurrijke kapsels door de verf over het papier heen te blazen met het rietje. Toen het buiten wat slechter weer was, konden de kinderen in de gymzaal kleefbal doen. Alle kinderen krijgen een hesje aan en het gooien kan beginnen!
Pasen laten wij niet onopgemerkt voorbijgaan. We hebben mooie paashangers gemaakt van klei voorin de Paas tak. De kinderen konden kiezen uit verschillende vormpjes. De week voor Pasen is er druk gezocht op het schoolplein naar paaseieren.
Kindercentrum Kierewam viert Pasen
Wat hebben we een leuke paasweek met de kinderen gehad! De week voor onze paasweek hebben alle kinderen van kindercentrum Kierewam een mooie placemat gemaakt waarop ze hun paaslunch lekker konden eten.
In de paasweek hadden we de kip centraal staan die de kinderen mooi hebben versierd met vrolijk gekleurde veren. Ook hebben ze eitjes gezocht, de paastak mooi versierd en elke dag een heerlijke lunch gegeten met gekookte eitjes, lekker drinken en lekker eten.
Het was een echte feestweek waarbij we allemaal hebben genoten. Fijne Pasen allemaal!
Bikkels zijn aan het verven
Verven is iets wat we bij Bikkels veel doen, zo staan er in de knutselkast altijd waterverfdoosjes die de kinderen zo kunnen pakken. In het lokaal hangt een verfbord waar we graag gebruik van maken maar ook aan tafel wordt er regelmatig geverfd. Vaak met een kwast maar soms ook met andere materialen, zo wordt er bijvoorbeeld gestempeld met wc-rollen of met een mooie tak die we buiten hebben gevonden.
Deze keer doen we het nog net een anders, op het raam staan koeien en die mogen de kinderen inverven, het lijkt op een grote kleurplaat, maar dan op het raam en dat is nog niet zo makkelijk als dat het lijkt. Hoe komen we er bij? Want het raam is best hoor, dan klimmen we eerst maar op de tafel, zo kunnen we er tenminste bij, alleen staat het bakje verf dan juist weer laag en moeten we steeds bukken. Ook is het glas een stuk gladder dan het papier waar we normaal op verven, dus dat vergt extra concentratie, want anders schiet je kwast steeds weg! Kort om weer genoeg om te ontdekken.
Gezellige dierenboel bij ’t Hummelhoekje!
De peuters van ’t Hummelhoekje werken nog steeds aan het thema: “Op zoek naar de Lente”. Elke week staat er een dier centraal. Zo hebben we het al over het schaap gehad, vorige week over de kip en deze week over het konijn.
Vorige week zijn de peuters op bezoek geweest bij Sol thuis, een peuter van de groep, hij woont op een boerderij met heel veel kippen! Ook waren er nog andere dieren te zien zoals schapen, varkens, konijnen en paarden. Sommige peuters durfden zelfs een kip vast te houden, en ook mochten we ze voeren en ertussen lopen. Het was weer een fantastisch uitje waar alle kinderen erg van hebben genoten.
Deze week hebben we het over het konijn. We bekijken een plaatje van een konijn, ruiken en voelen het voer van het konijn. We knutselen een konijn én om het compleet te maken nam Juf Melanie haar konijn mee naar de peutergroep. Buiten hebben we het konijn goed bekeken en natuurlijk geknuffeld!
Ontspanning na schooltijd bij BSO Kierewam!
Na een drukke schooldag is het bij BSO Kierewam tijd voor ontspanning en plezier. Er is dan ook van alles te doen, het is maar net waar je zelf zin in hebt.
Creatief bezig zijn in het atelier, lekker spelen met je vrienden of buiten meedoen aan de wekelijkse sport en spel activiteit, het kan allemaal!




































